مقدمه بر تحقیق بررسی تاثیر پدر و مادر بر خلق خوی کودکان که در م نزل هستند و کودکان مهد کودک از لحظهی انعقاد نطفه و در طول زندگی که میتواند 60، 70، 80 یا 100 سال طول بکشد، انسان به تدریج دورههای مختلفی از شبه جنینی، نوزادی، نوبادگی، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، میانسالی و پیری را طی میکند و در طی این دوران تغییرات زیادی در انسان به وجود میآید . این تغییرات زمینههای زیادی را در بر میگیرد مانند تغییرات جسمی، شناختی و روانی – اجتماعی (وندرزندن ،ترجمه گنجی،1385) . برای بررسی و درک متغیرهای فردی مختلف موجود میان افراد در دوران نوجوانی و بزرگسالی، تاکنون تحقیقات زیادی صورت گرفته است هدف از انجام این تحقیقات، شناخت و درک اثرات خلق و خو، خودباوری، خویشتنداری، عزت نفس و ... در ارتباط با شماری از رویدادهای اجتماعی نظیر رفتارهای پر خطر، سوءاستفادهها و بدرفتاری، افسردگی، خود کشی، خشونت و بزهکاری میباشد . شواهد متعددی نشان میدهد که خصوصیات فردی باشد در طی دوران نوجوانی و بزرگسالی تغییر میکنند . از آنجاییکه، اساس و پایه ی تواناییهای اجتماعی و فردی و خصوصیات فردی در دوره ی نوزادی و نوپایی شکل میگیرد، بنابراین محققان بهترین زمان را برای بررسی و مطالعه خصوصیات فردی و اجتماعی، اوایل دوره ی رشد مخصوصاً دوران نوباوگی میدانند (هوک ، کلویر - ماوس ،2002) . نوباوگی و نوپایی به دو سال اول زندگی گفته میشود که یکی از پرجنب و جوش ترین دوران رشد است . فهرست مطالب به شکل ذیل است فصل اول : چارچوب پژوهش 1. 1- چکیده 1. 2- مقدمه 1. 3- بیان مسأله 1. 4- اهمیت موضوع 1. 5- هدف پژوهش 1. 6- فرضیههای پژوهش 1. 7- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش فصل دوم : پیشینهی تحقیق 2. 1- مقدمه 2. 2- تعریف خلق و خوی 2. 3- پیشینهی نظری 2. 4- مؤلفههای خلق و خوی 2. 5- انواع خلق و خو 2. 6- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا 2. 7- عوامل مؤثر در خلق و خو 2. 7. 1- عوامل ژنتیکی 2. 7. 2- عوامل محیطی 2. 7. 2. 1- خانواده 2. 7. 2. 2- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی 2. 7. 2. 3- انواع دلبستگی 2. 7. 3- شیوههای فرزند پروری 2. 7. 3. 1- انواع شیوههای فرزند پروری 2. 7. 4- اصول انضباطی 2. 8- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا 2. 9- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانهروزی فصل سوم : روش تحقیق 3. 1- مقدمه 3. 2- جامعهی آماری 3. 3- نمونه و روش نمونهگیری 3. 4- ابزار پژوهش 3. 5- روش گردآوری دادهها 3. 6- نوع پژوهش 3. 7- روش آماری فصل چهارم: یافتههای پژوهش 4. 1- مقدمه تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن فصل پنجم :بحث و نتیجهگیری بحث و نتیجهگیری فرضیهی دوم پژوهش بحث و نتیجهگیری فرضیهی سوم پژوهش بحث و نتیجهگیری فرضیهی چهارم پژوهش بحث و نتیجهگیری فرضیهی پنجم پژوهش 5. 7- محدودیتهای پژوهش 5. 8- پیشنهادهای پژوهشی 5. 9- پیشنهادهای اجرایی پرسشنامهی ارزیابی تصویری خلق و خو منابع فارسی منابع انگلیسی
-
|